Świadomość znaczenia pozycjonowania stron firmowych jest wśród przedsiębiorców coraz większa. Jednocześnie jego realne znaczenie również rośnie z każdym rokiem, ze względu na wzrost liczby użytkowników internetu i zmianę strategii oraz zwyczajów zakupowych ludzi. Innymi słowy, internet odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu, więc chcąc zaistnieć w świadomości społecznej, firma musi zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań. Jednak czy nowe przedsiębiorstwo na rynku może od razu zdominować wyszukiwarki? Jak długo trwa pozycjonowanie i kiedy są widoczne pierwsze efekty?

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, inaczej określane jako SEO, to działanie dążące do uzyskania w wynikach wyszukiwań pożądanych pozycji. Innymi słowy, specjalista SEO stara się, aby link to witryny jego klienta był widoczny dla użytkowników internetu, wyszukujących frazy oznaczające przedmioty lub usługi oferowane przez klienta. Rośnie wtedy prawdopodobieństwo, że użytkownik internetu zostanie klientem firmy. Co więcej, pozycjonowanie to też większy prestiż firmy, która jest postrzegana jako renomowana i godna zaufania – w przekonaniu wielu użytkowników w przeciwnym wypadku nie znalazłaby się wysoko w wynikach wyszukiwań Google, i częściowo jest to prawda.

Ogłoszenia
Wawrzyniak reklama

W ramach pozycjonowania wykonuje się optymalizację strony internetowej – zarówno pod kątem technicznym, jak i treściowym. Dopracowana technicznie witryna to wyższa ocena Google i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwań. Natomiast teść należy wypełnić frazami kluczowymi, na które ma być pozycjonowana dana strona. Ponadto SEO to zamieszczanie linków do witryny na stronach zewnętrznych. Ich obecność świadczy o popularności witryny, a dla Google jest ona ważna.

Efekty pozycjonowania

Każdego, kto liczy na natychmiastowe efekty pozycjonowania, musimy w tym miejscu rozczarować. Niestety Google działa z pewnym opóźnieniem. Zwyczajnie natychmiastowe efekty są niemożliwe do osiągnięcia z powodów technicznych. Nawet najlepiej przeprowadzone działania SEO wymagają odczekania kilku miesięcy. Algorytmy Google na bieżąco oceniają strony, a wraz z zamieszczaniem coraz to nowych linków zewnętrznych w internecie, rośnie wartość witryny według Google. Przechodząc do konkretów – ile czasu potrzeba, aby zobaczyć pierwsze efekty pozycjonowania? Przynajmniej 3 miesiący, choć czasami okres jest dłuższy. Czas oczekiwania zależy od intensywności działań, a więc również od środków finansowych, przeznaczonych na kampanię SEO. Należy przy tym zaznaczyć, że pierwsze efekty nie są oszałamiające. Zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwań wymaga przeważnie co najmniej 6 miesięcy.

Pozycjonowanie, czyli kontynuacja działań

Pierwszy etap pozycjonowania wymaga najintensywniejszych działań i największego budżetu. Jednak tak naprawdę pozycjonowanie strony nigdy się nie kończy. Wystarczy kilka tygodni braku aktywności, aby utracić uzyskiwane miesiącami pozycje. Aktualizacja i uzupełnianie treści na stronie, a także pozyskiwanie nowych linków zewnętrznych to działania, które nigdy nie powinny się kończyć.

Chcesz wyprzedzić konkurencję w internecie? Zgłoś się do nas! Studio Lokomotywa – pozycjonowanie stron Poznań

Ogłoszenia
J3M