Efektywna komunikacja stoi wysoko w twojej hierarchii wartości? Chcesz aktywnie słuchać, świetnie rozmawiać i porozumiewać się nawet w trudnych sytuacjach? Jak radzić sobie z silnymi emocjami, by nie przesłaniały obiektywnego oglądu konkretnego problemu? W takim razie szkolenia z komunikacji i efektywności osobistej są dla ciebie! Oto pięć powodów, dla których warto z nich skorzystać!

1. Efektywne pokonywanie wyzwań

Każdy człowiek zmaga się z trudnościami w swoim życiu. Jest to truizm, który jednak warto powtórzyć, by przypomnieć, że owe trudności nie muszą urastać do rangi nierozwiązywalnego problemu. Zwłaszcza wtedy, gdy pojawiają się w przestrzeni komunikacji międzyludzkiej.

Ogłoszenia
Stolarz Lempert

Ty i twoja grupa stajecie przed wymagającym zadaniem w pracy? Wymaga ono zaangażowania współpracowników, ale wywołuje silne emocje? W takich wypadkach szkolenia z komunikacji (dobre szkolenia dostępne pod tym adresem: https://enterpriseadvisors.pl/szkolenia-z-komunikacji-i-efektywnosci-osobistej/) pomagają kontrolować emocje, patrzeć na problemy obiektywnie, kierować swoje siły na efektywną współpracę w grupie, nie zaś na pokonywanie siebie nawzajem siłą lub argumentem. Współpraca, spokój, zaangażowanie w każdej sytuacji pozwoli rozwiązać nawet najtrudniejszy problem bardziej efektywnie!

2. Szkolenia z komunikacji = wyższa odporność psychiczna

Zaognione dyskusje, gdy nie potrafi się kontrolować swoich emocji, mogą przeradzać się w kłótnie, zamiast w intensywne, ale jednak konstruktywne szukanie rozwiązań. Odporność psychiczna w komunikacji jest szalenie istotna, tak zresztą jak w każdej dziedzinie życia.

Co ciekawe, da się ją wypracować. Komunikujesz się także sam ze sobą, a szkolenia z komunikacji i efektywności osobistej dają ci narzędzia, które redukują stres i podnoszą umiejętności radzenia sobie w wymagających sytuacjach bez ulegania stanom psychicznym. Skuteczne działanie pomimo towarzyszących mu silnych emocji jest oznaką wysokiej odporności psychicznej – wypracuj ją z dobrym instruktorem!

3. Umiejętności współpracy grupowej

Nie da się efektywnie współpracować, gdy nie potrafimy się ze sobą skutecznie komunikować. Dobra komunikacja w zespole przekłada się ściśle na efektywność współpracy, bo osoby niepotrafiące się ze sobą dogadać w najprostszych sprawach, mówiąc kolokwialnie, nie będą mogły porozumieć się także podczas wykonywania wyjątkowo skomplikowanych i wymagających zadań.

Szkolenia z komunikacji uczą współpracy, słuchania drugiej osoby, czerpania z jej wiedzy i umiejętnego dzielenia się swoją. Wszystko w duchu kooperacji, poszanowania czyichś emocji i zdania, ale także asertywności i odwagi w wyrażaniu swojego.

4. Udzielanie informacji zwrotnej

Feedback, czyli informacja zwrotna, to nie rodzaj komplementu. To rodzaj pozytywnego lub krytycznego komunikatu, którego celem jest dostarczenie informacji lub opinii na temat działań, zachowań lub wyników danej osoby, często także całej organizacji lub przebiegu i realizacji projektu.

Umiejętność udzielania informacji zwrotnej, zarówno krytycznej, jak i pozytywnej, jest niezwykle istotne w procesie poprawiania skuteczności działań jednostki oraz grupy. Feedback podkreśla mocne strony współpracownika oraz obszary, które powinien poprawić, ale w sposób możliwy do przyjęcia, a więc nieobciążony ryzykiem odrzucenia informacji.

5. Umiejętności zarządzania sobą i zadaniami

Skupienie, szybka realizacja zadań, skuteczność – to wszystko bierze się z efektywnej komunikacji z samym sobą. Co mam zrobić i kiedy? Dlaczego? Jak określać priorytety? Szkolenie z komunikacji i efektywności osobistej pomoże ci rozwijać umiejętności zarządzania czasem i zadaniami na wysokim poziomie.

Oto pięć istotnych powodów, dla których warto skorzystać z tego rodzaju szkoleń. Korzyści są wielopoziomowe i zostają z tobą na zawsze. Narzędzia, które otrzymasz, wykorzystasz nie tylko w pracy, ale także komunikując się z rodziną, przyjaciółmi, a nawet partnerką czy partnerem!

Ogłoszenia
J3M