Połącz się z nami
top

Wydarzenia

Kim jest statystyczna ostrzeszowianka?

Opublikowano

w dniu

Według ostatniego spisu powszechnego powiat ostrzeszowski zamieszkuje 27856 kobiet. 8 marca bliscy im mężczyźni – partnerzy, małżonkowie, synowie czy ojcowie – staną przed wyborem prezentu, który ucieszy obdarowaną bardziej niż oklepane goździki i rajstopy. Z okazji Dnia Kobiet przyjrzeliśmy się danym GUS, aby odpowiedzieć na pytanie, kim jest statystyczna ostrzeszowianka i jaki prezent powinien być dla niej strzałem w dziesiątkę.

Kim jest statystyczna ostrzeszowianka?

To, jak bardzo różnorodną grupą osób są ostrzeszowianki, najlepiej obrazują wyniki ostatniego spisu powszechnego, przeprowadzonego w 2021 roku. Wśród obywatelek powyżej 15 roku życia najliczniejszą reprezentację miały w powiecie ostrzeszowskim kobiety z grupy wiekowej 35-44.

Co z edukacją? Chociaż statystyczna ostrzeszowianka powyżej 13 roku życia posiada wykształcenie średnie, duże grupy kobiet z naszego powiatu legitymują się pozostałymi (choć wiele z nich może być nadal w trakcie kształcenia).

Reklama
w tekst1

Znacznie jaśniejszą sytuację mamy natomiast w przypadku stanu cywilnego. Zamężne ostrzeszowianki stanowią 57.16% dorosłych kobiet zamieszkujących powiat ostrzeszowski. Kolejne w tej kategorii panny to 22.94% całej grupy.

Jakkolwiek nie prezentowałaby się statystyczna ostrzeszowianka według GUS, powyższe wykresy dobitnie pokazują, że kobiety w naszym mieście i powiecie są bardzo zróżnicowaną grupą demograficzno-społeczną. Na szczęście istnieje jeden rodzaj prezentu, który powinien być bardzo dobrym wyborem.

Według badania „Jakich prezentów kosmetycznych pragną kobiety? Raport Kosmetyk Wszech Czasów by wizaz.pl” niemal 90% ankietowanych kobiet zgodziło się ze stwierdzeniem „zazwyczaj cieszę się z otrzymania prezentu kosmetycznego”. Wyniki sondażu pokazują także, na jakie aspekty zwracać uwagę przy nabywaniu podarunku.

Praktyczność i personalizacja kluczem do wyboru odpowiedniego prezentu

Wśród 1210 przedstawicielek społeczności KWC by Wizaz.pl, które wzięły udział w badaniu, zdecydowana większość zwracała uwagę na dwa konkretne aspekty prezentów: praktyczność oraz adekwatność do preferencji. Najmniej istotną cechą była natomiast cena. Co istotne, wybory w tym zakresie były podobne dla wszystkich grup wiekowych.

Reklama
w tekst1

Wybór prezentu kosmetycznego wymaga zatem zrozumienia, że kobiety cenią sobie przede wszystkim użyteczność i personalizację. – W świecie, gdzie osobiste doświadczenia oraz oczekiwania konsumenckie ewoluują, dopasowanie prezentu kosmetycznego stało się swego rodzaju procesem, wymagającym pełnego zrozumienia indywidualnych potrzeb i stylu życia osoby obdarowywanej  – komentuje Agata Dudar, Community Manager Klubu Recenzentki Wizaz.pl. – Zadbanie o personalizację nie tylko jest gwarantem zadowolenia dla obydwu stron, ale stanowi także istotny element w budowaniu satysfakcjonujących relacji – dodaje.

Najbardziej pożądane kategorie prezentów kosmetycznych

Rynkowe bogactwo produktów z kategorii beauty sprawia, że już wybór rodzaju kosmetyku przyprawić może obdarowującego o ból głowy. I w tym aspekcie warto zatem zwrócić się w kierunku preferencji osób zainteresowanych. Chociaż najbardziej uniwersalnym prezentem kosmetycznym wydają się perfumy, to nie one zajęły pierwsze miejsce na liście pożądanych podarunków.

Sympatia wobec produktów do pielęgnacji twarzy i/lub ciała również w formie prezentu potwierdza mocną pozycję, jaką w ostatnich latach wywalczyły sobie na rynku kosmetyki do pielęgnacji. – Kobiety coraz bardziej cenią praktyczne i funkcjonalne prezenty, które podkreślają ich naturalne piękno – zauważa Aneta Chilczuk, Community Manager KWC. – Taki prezent nie tylko ładnie wygląda, ale przede wszystkim wspiera zdrowie skóry. Perfumy, choć piękne, mogą być subiektywne i zależą od indywidualnych preferencji zapachowych, co sprawia, że nie zawsze będą trafionym prezentem. Kobiety widzą korzyści płynące ze stosowania dobrych jakościowo kosmetyków pielęgnacyjnych, ponieważ nie tylko zapewniają trwałe rezultaty dla urody, ale stanowią także przyjemną formę rytuału, taką „chwilę tylko dla siebie” – uzupełnia. 

Jaką kwotę przeznaczyć na podarunek w formie kosmetyku?

Reklama
w tekst1

O ile zgodnie z wynikami raportu KWC by Wizaz.pl cena nie odgrywa szczególnie istotnej roli przy ocenie prezentu, poznanie preferencji w tym zakresie może być sporym ułatwieniem dla osób wybierających prezent. Bardzo dobrą wiadomością będzie dla nich fakt, że respondentki wybierały podobne przedziały cenowe niezależnie od deklarowanych zarobków, poziomu wykształcenia czy wieku.

Większe różnice można zauważyć dopiero w przypadku kobiet, które zarabiają powyżej 8 000 zł netto miesięcznie. Duże znaczenie ma także charakter relacji z osobą wręczającą prezent. Zdecydowanie najmniejsze są oczekiwania wobec dzieci, podczas gdy mężowie i partnerki powinni nastawić się na nieco większe wydatki. Wpisując w osobisty budżet prezent kosmetyczny dla ostrzeszowianki, można posiłkować się ściągą dotyczącą konkretnych grup zarobkowych.

Klucz do idealnego prezentu dla ostrzeszowianki

Najważniejszy wniosek z badania stanowi fakt, że kluczem do serca obdarowywanej osoby jest zrozumienie jej unikalnych potrzeb i preferencji. Personalizacja i dopasowanie prezentu do stylu życia oraz osobistych upodobań sprawią, że prezent z pewnością przypadnie do gustu. Z okazji Dnia Kobiet wszystkim ostrzeszowiankom życzymy idealnie dobranych podarunków!

Reklama
w tekst1

Źródło: Bank Danych Lokalnych GUS, Wizaz.pl

Dane demograficzne dotyczące kobiet mieszkających w powiecie ostrzeszowskim pochodzą z Banku Danych Lokalnych Głównego Urzędu Statystycznego. W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród społeczności Kosmetyk Wszech Czasów by wizaz.pl w styczniu 2024 roku wzięło natomiast udział 1210 kobiet z całej Polski. Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie https://wizaz.pl/raport_2024.pdf, natomiast jego skróconą wersję wraz z infografikami pobrać można stąd: https://wizaz.pl/raport_2024_infografika.pdf. Pytania o kształt raportu lub bardziej szczegółowe wyniki badania prosimy kierować na adres kwc@burdamedia.pl.

 

Reklama
w tekst1
Reklama
w tekst2
Kliknij żeby komentować

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 − 8 =

Popularne tematy