Połącz się z nami
top

Wydarzenia

Jest decyzja środowiska dla S11 Ostrów Wielkopolski-Kępno

Opublikowano

w dniu

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dotyczącą realizacji drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Wskazany w niej został wariant nr 3 przebiegu trasy o długości ok. 30 km. Decyzja ta obejmuje również dobudowę drugiej jezdni na istniejącej obwodnicy Kępna w ciągu S11 o dł. ok. 4,2 km.

Jest DŚU – czas na Koncepcję programową

Teraz wykonawca przystąpi do opracowania Koncepcji programowej. Po zakończeniu tego etapu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.

Postępowanie przetargowe na realizację zadania planujemy ogłosić w II połowie bieżącego roku. Roboty realizowane będą w latach 2025-2027.

Przebieg trasy

S11 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kępno przebiegać będzie po terenach powiatu ostrowskiego przez gminę Przygodzice, powiatu ostrzeszowskiego przez gminy Ostrzeszów i Kobyla Góra, oraz powiatu kępińskiego przez gminy Kępno oraz Baranów.

Reklama
w tekst1

Początek projektowanego przebiegu wariantu 3 drogi ekspresowej S11 zlokalizowany jest pomiędzy istniejącym rondem a przejściem górnym dla zwierząt na końcu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. W miejscu istniejącego ronda przewidziano budowę pierwszego z sześciu węzłów planowanych na trasie omawianego wariantu – będzie to węzeł Przygodzice. Następnie trasa przebiegać będzie w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez teren leśny, omijając miejscowość Antonin po stronie wschodniej. W dalszej części przebieg wariantu 3 zmienia się na południowo-zachodni, przekraczając tym samym istniejącą linię kolejową nr 272.

Na terenie gminy Przygodzice po stronie zachodniej istniejącej linii kolejowej, tuż za miejscowością Antonin przewiduje się budowę drugiego węzła drogowego Antonin. Tuż przed granicą administracyjną powiatów ostrowskiego i ostrzeszowskiego trasa wariantu 3 ponownie zmienia kierunek na południowy, mijając po stronie zachodniej miejscowości Niedźwiedź, Kozły oraz Bledzianów. Wariant 3 przebiega na tym odcinku głównie po terenach leśnych oraz pól uprawnych.

W rejonie miejscowości Bledzianów oraz Kozły przewidziano budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP) po obu stronach projektowanej drogi ekspresowej S11. Dalej, za projektowanymi MOP-ami, trasa wariantu 3 przebiega w kierunku południowo-wschodnim, a następnie w km około 13+400 zmienia swój przebieg na kierunek południowy przecinając drogę wojewódzką nr 444, gdzie zaprojektowano lokalizację trzeciego węzła o nazwie Ostrzeszów Północ.

W kilometrze 15+500 przebieg wariantu 3 ponownie zmienia kierunek na południowo-wschodni, przecinając DW449 pomiędzy miejscowościami Bierzów i Rojów. Zaprojektowany będzie tutaj czwarty węzeł drogowy Ostrzeszów Południe. Za węzłem Ostrzeszów Południe trasa wariantu 3 w dalszym ciągu przebiega w kierunku południowo-wschodnim a następnie, na wysokości miejscowości Rogaszyce zmienia swój kierunek na południowy, biegnąc dalej równolegle do istniejącej DK11.

Reklama
w tekst1

Podobnie jak w wariancie 1, wariant 3 projektowanej drogi ekspresowej omija po stronie wschodniej Centrum Wiedzy i Nowych Technologii w Parzynowie i po przecięciu drogi powiatowej nr 5580P włącza się łukiem poziomym w istniejącą obwodnicę Kępna. Tam na przecięciu z istniejącą DK11 zaprojektowano węzeł Kępno Północ. Następnie zrealizowana zostanie dobudowa drugiej jezdni na istniejącym odcinku obwodnicy miejscowości Kępno, wraz z niezbędną przebudową węzła Baranów, celem dostosowania go do przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej.

Droga ekspresowa S11

Droga ekspresowa S11 stanowi fragment trasy łączącej Katowice z Poznaniem, jak również element ważnego w skali kraju połączenia drogowego łączącego Poznań ze środkowym wybrzeżem Bałtyku.

Dla siedmiu odcinków S11 w woj. wielkopolskim, prowadzimy prace przygotowawcze. Dla odcinków Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik oraz Ostrów Wielkopolski – Kępno uzyskaliśmy DŚU, a dla Szczecinek – Piła, Ujście – Oborniki oraz Kórnik – Jarocin jesteśmy w trakcie uzyskania decyzji.  Z kolei dla kolejnych dwóch Piła – Ujście oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski wnioski o wydanie DŚU planujemy złożyć w pierwszej połowie bieżącego roku.

źródło:  https://www.gov.pl/web/gddkia-poznan?fbclid=IwAR1oP7iAVJYpd9Yei3IUqui2P6z8KfCPyFSqEWZ5EBabJw7jsEjpOuEdT8w

Reklama
w tekst1
Reklama
w tekst2
Kliknij żeby komentować

1 komentarz

  1. oTTO

    2023-02-03 at 09:25

    Nareszcie !

  2. Kierowca

    2023-02-03 at 10:55

    Totalnie bez sensu. Zamiast zrobić wjazd na nią blisko Ostrzeszowa w kierunku Ostrowa i blisko Ostrzeszowa w kierunku Kępna to są bezsensowne wjazdy, do których żeby się dostać trzeba nadrobić 1000 km. Totalnie bez sensu. Powinna iść zaraz za Ostrzeszowem, przez Rojów i Olszynę. Inaczej to jest dla mieszkańców Ostrzeszowa totalnie bezużyteczne. Korzyść jakąkolwiek będą mieć jedynie obcy którzy po prostu będą jechać przez (już teraz obok) Ostrzeszów. Albo w ogóle nie powinna iść po tej stronie Ostrzeszowa, tylko po drugiej.

    • ZIOMAL

      2023-02-03 at 11:47

      A gdyby zrobili wjazd blisko Ostrzeszowa płakał byś że ruch za duży i hałas.
      I jak tu wszystkim dogodzić.

    • DJ

      2023-02-03 at 19:59

      Znawca wszystkiego. Na prezydenta!

    • Jakub

      2023-02-03 at 20:33

      Szanowny Kierowco drogi ekspresowe nie są dla lokalnych mieszkańców, tylko przejazdów umożliwiających ominięcie właśnie centrum miejscowości, i skierowanie głównie Tirów na drogi do tego dostosowane. Natomiast drogi lokalne zostają wtedy na dojazdy dla mieszkańców lokalnych, droga S11 nie jest tworzona dla mieszkańców Ostrzeszowa ma za cel połączyć wreszcie północ z południem , Zjazd oddalony o 1000km wg. twojego posta zostawię bez komentarza, uważając to wyolbrzymienie oraz próbę zwrócenia na siebie uwagi . Pozdrawiam

    • Anonim

      2023-02-05 at 11:09

      tysiąc km ? serio?

      • Kierowca

        2023-02-07 at 09:21

        Nie, nie serio.

    • Brak słów

      2023-02-06 at 22:10

      1000 km 🤦

  3. Taka prawda

    2023-02-03 at 11:02

    Tak blisko te wjazdy na nią? Nie za blisko? Za Sycowem i za Międzyborzem trzeba było zrobić. Co za tumany to projektowały i co za tumany na taki przebieg się zgodziły.

    • Anonim

      2023-02-06 at 00:26

      Gdzulie byłeś kiedy przeprowadzano konsultacje społeczne? Trzeba było zgłosić się do biura projektowego lub chociaż wysłać swój wniosek. Tumanie

  4. Ludzie...

    2023-02-03 at 11:05

    Super wariant. Super wszystkie te warianty. Wiec teraz do Ostrowa dzięki temu nie 30 a 40 km. Super. Jeździjcie sobie sami tam.

    • Edek

      2023-02-03 at 13:00

      a niby czemu 40km? kto Ci każe jechać od razu na S11…

  5. fvfvfv

    2023-02-03 at 12:17

    Zamiast robić tak skomplikowany opis przebiegu to trzeba było zamieścić porządną mapę i to byłoby bardziej czytelne.

    • WIKARY

      2023-02-03 at 14:43

      tyż prowda!!!

  6. paweł

    2023-02-06 at 10:10

    Czy mógłby ktoś zrobić porządną mapkę z przebiegiem tej obwodnicy? Przecież to jest w uj nieczytelne

  7. RADNY

    2023-02-06 at 17:50

    PIĘKNA INICJATYWA!!! TAK TRZYMAĆ!!! KOCHAM WAS! ŚWIETNIE ŻE WKOŃCU TA DROGA POWSTANIE WKOŃCU, NASZE PODATKI IDA NA COŚ…A BUDOWAC JESZCZE WIECEJ TAKICH DRÓG!!! BRAWO RZADŻACY !!! MACIE JUŻ MÓJ GŁOS -KOCHAM WAS ZA TO!!!!

    • Nobo

      2023-02-08 at 01:39

      Lizidupek

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

19 + 8 =

Popularne tematy