Od kilku dni prowadzony jest remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 447 na 4,5-kilometrowym odcinku Antonin – Mikstat Pustkowie. Ze względu na wykonywane prace występują utrudnienia w ruchu drogowym. Kierowcy powinni uważać na graniczenie dopuszczalnej prędkości oraz wprowadzenie ruchu wahadłowego na niektórych odcinkach.
Jak informuje Obwód Drogowy w Ostrowie Wielkopolskim WZDW, przedmiotem zadania jest remont nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 447 Antonin – Mikstat Pustkowie o długości 4,5 km (odcinek od 300 m do 4 km 800 m). Zakres robót obejmuje: odwodnienie remontowanej drogi, rekonstrukcję nawierzchni jezdni (remonty cząstkowe betonem asfaltowym, geosiatka o włóknach szklano-węglowych, warstwa wiążąca o grubości 5 cm, warstwa ścieralna grubości 4 cm), mechaniczną ścinkę poboczy na szerokość 0,75 m oraz utwardzenie poboczy destruktem (pochodzącym z frezowania nawierzchni) o grubości 10 cm i szerokości 0,75m. Zakończenie prac planowane jest na koniec listopada br.
– W rozmowach z członkami Zarządu Województwa Wielkopolskiego wielokrotnie podnosiłem sprawę złego stanu nawierzchni tej drogi. W poprzedniej kadencji samorządu udało się wyremontować odcinek pomiędzy Mikstatem i Grabowem nad Prosną, z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową w Kaliszkowicach Kaliskich. Później zmodernizowano krótki odcinek biegnąc przez Mikstat Pustkowie przy Ośrodku Mikstat Las. Teraz przyszła kolej na odcinek od Mikstatu Pustkowia do Antonina, który wymagał już pilnego remontu. Przypominam, że staramy się także o budowę obwodnicy na drodze wojewódzkiej nr 447, która okrążałaby Mikstat – mówi Henryk Zieliński, burmistrz Mikstatu.
Aktualnie na drodze wojewódzkiej 447 pomiędzy Antoninem i Mikstatem Pustkowie oprócz remontu nawierzchni drogi na odcinku 4,5 km trwa także przebudowa przepustu w Antoninie, pomiędzy przejazdem kolejowym a skrzyżowaniem z drogą krajową nr 11. UMiG Mikstat
Fajne te znaki. Jak pojazd jest w złym stanie to się zabiera dowód rejestracyjny i wyklucza się go z ruchu publicznego. Jak dotyczy to nie obywatela tylko władz w tym przypadku o drogę chodzi to się ustawia znak ostrzegawczy i sprawa załatwiona. Cały czas działa powiedzenie: „Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie”
zgadza się, z autami tak jest.
Weź jednak pod uwagę to, że ta droga była budowana dla pojazdów
do około3,5 T.
Dlaczego jeździły po niej auta ciężarowe (+ – 40 T)?