Czas się zmieniają. Jeszcze kilka lat temu codzienne korzystanie z komputerów stacjonarnych bądź laptopów było absolutnym standardem. Dziś zdecydowana większość użytkowników sieci preferuje smartfony, co bezpośrednio przekłada się chociażby na reklamodawców w wyszukiwarce. Jeżeli planujesz efektywne działania marketingowe w Google, musisz pamiętać o rzeszy potencjalnych Klientów posługujących się urządzeniami mobilnymi. Bez dostosowania własnego portalu czy też samej reklamy do tego typu osób, możesz zapomnieć o sukcesie w wyszukiwarce Google!

Ogłoszenia
Instal Grunt

Kampanie Google Ads i pozycjonowanie a smartfony – poznaj najważniejsze informacje

Dopasowywanie reklamowanych w wyszukiwarce Google portali pod urządzenia mobilne to coś, czego nie dało się uniknąć. Amerykański gigant, jako niekwestionowany lider marketingu online od dawna prowadzi narrację narzędzia podążającego za nowinkami technologicznymi, a przejście z komputerów stacjonarnych na smartfony i tablety to jedna z nich. I chociaż nie musisz prowadzić działań dedykowanych stricte pod promocję na urządzenia mobilne, skuteczne pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Ads powinny uwzględniać użytkowników właśnie takiego sprzętu. Chociażby ze względu na trafność komunikatów marketingowych, która od dawna jest priorytetem dla wyszukiwarki. Algorytm, chcąc podpowiadać wyłącznie sprawdzone rekomendacje, siłą rzeczy będzie premiował biznesy zaopatrzone w firmowe portale w wersji mobilnej. Co to oznacza dla Ciebie w praktyce? Specjaliści z agencji AFTERWEB rozwiewają wszelkie wątpliwości. Bez dopasowania do urządzeń z mniejszym ekranem możesz zapomnieć o wysokiej pozycji w TOP10 rankingu organicznego czy o atrakcyjnych stawkach i wysokim udziale w wyświetleniach w karuzeli sponsorowanej Google.

„Konieczność dopasowania portalu firmowego do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest absolutnym standardem w pozycjonowaniu stron internetowych od wielu lat. Determinuje to mobile first index, czyli pierwszeństwo w ocenie rankingowej dla serwisów posiadających odpowiednik w formie mobilnej. Wygoda użytkownika końcowego, czyli Twojego potencjalnego Klienta, dla Google jest najważniejsza. Amerykański gigant podkreśla to na każdym kroku, również w przypadku takich zmian algorytmu. Bez mobilnej wersji strony nie masz co liczyć na TOP10 organicznego rankingu.”

Źródło: https://afterweb.pl/

Jak wygląda reklamowanie strony internetowej z uwzględnieniem urządzeń mobilnych?

W tym przypadku najwięcej zmian czeka reklamodawców, którzy zdecydują się na pozycjonowanie stron internetowych. Mowa przecież o konieczności dopasowania portalu do wyświetlania na nieco mniejszych ekranach smartfonów bądź tabletów. Wersja responsywna witryny lub jej dedykowany, mobilny odpowiednik w zupełności wystarczą, aby zadowolić jednocześnie algorytm Google oraz potencjalnych Klientów. Pozostała część pracy związanej z SEO pozostaje bez zmian. W dalszym ciągu powinieneś dbać o wysokiej jakości link building, content marketing i optymalizację kodu strony pod kątem zmian algorytmowych i aspektów UX. Kampanie Google Ads pod tym względem są nieco mniej restrykcyjne, jednak nadal posiadanie strony internetowej dopasowanej do małych wyświetlaczy zdecydowanie ułatwi działania reklamowe. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko maksymalizowania współczynnika odrzuceń. Musisz pamiętać o tym, że blisko 60% wyszukań w Google Ads pochodzi właśnie ze smartfonów. Jeżeli Twojemu Klientowi ukaże się desktopowa wersja portalu na urządzeniu mobilnym, jest szansa że od razu opuści adres a Ty stracisz konwersję.

Ogłoszenia
Salon Fryzjerski