Wydaje się, że młode, dorastające pokolenie nie ma jakichkolwiek problemów z nowoczesną technologią. Są przecież praktycznie od dziecka otoczeni urządzeniami mobilnymi oraz innymi urządzeniami.

Okazuje się jednak, że nie w każdej sytuacji potrafią się tak doskonale odnaleźć. Sporo trudności sprawia im… zwykła przeglądarka internetowa.
Wyszukiwarka Google wydaje się być banalna w obsłudze. Wystarczy jedynie wpisać hasło, którego poszukujemy, a po sekundzie wyświetlane na ekranie są propozycje stron i serwisów internetowych. Młodzież mimo wszystko nie dostrzega różnicy pomiędzy linkami sponsorowanymi, czyli reklamami, a właściwymi wynikami wyszukiwania.
Statystyki pokazują na to, że tylko co trzeci nastolatek w wieku od 12 do 15 lat widzi różnicę pomiędzy właściwymi wynikami wyszukiwania, a linkami sponsorowanymi. Natomiast dzieci mające od 8 do 11 lat radzą sobie z odnajdywaniem interesujących ich wyników jeszcze gorzej. Badania wykazały, że w tym przedziale wiekowym, uświadomionych jest jedynie 16 procent dzieci.
To oczywiście zachęca jak najbardziej do dalszego wykupywania reklamy przez osoby posiadające strony i serwisy internetowe. Jak widać, inwestowanie w linki sponsorowane po prostu się opłaca.